Karmsund videregående skole

Karmsund videregående skole

Postadresse: Pb 2033 Haugesund bedriftssent, 5504 Haugesund

Besøksadresse: Salhusveien 68, 5529 Haugesund

Telefon: 51 92 20 00

Kontaktperson: Anita Eide, 51922132, 91579105, anita.eide@skole.rogfk.no

Antall produksjoner: 6

  • Alle

DEN NORSKE SLAVEHANDELEN

Kulturarv, Trinn: VG1-VG3
Me les om slavehandelen og tenkjer at det var slikt dei dreiv med i USA i gamle dagar.Noreg går på mange måtar fri frå denne mørke historia. Danmark-Norge var til og med det første landet i verda som gjorde slaveri forbode, allereie i 1802.At det var nordmenn som deltok, både på skipa, på slaveforta i Afrika og i koloniane på andre sida av havet er kanskje ukjent for mange, men på Afrika sin kyst ligg det konkrete kulturminner som fortel noko anna, og det er dei Dansk-norske slaverforta. Det viser seg at nordmenn var med i alle ledd av slavehandelen. Dei jobba som matrosar og styrmenn, guvernørar og dommarar, og fleire hundre tusen afrikanarar blei frakta over havet med dansk-norske skip. Anders Totland snakkar om denne mørke og lite kjende sida av norsk historie. Tenkjer du at dette høyrer til fortida, og at denne historia ikkje er noko me som nordmenn må forhalda oss til i dag? FN sin arbeidsorganisasjon ILO har rekna ut at det er meir enn 40 millionar menneske i verda i dag som er offer for moderne slaveri.Totland dreg linjene opp til vår tid og utfordrar elevane på om det er noko som vedgår oss i dag.


KUNSTEN Å VÆRE SYNDIG

Film, Trinn: VG1-VG3
I Sudan finnes et ordtak; «hvis du ikke lenger har en familie, lag din egen i leire». Eller med andre ord; ett menneske i leire er bedre enn mennesker av kjøtt og blod som vil deg vondt.I dokumentarfilmen "Kunsten å være syndig" følger vi kunstneren Ahmed Umar hjem til Sudan.  Når Ahmed velger å stå frem som homofil starter han en mediestorm. Ahmed bor trygt i Norge men velger å reise tilbake til Sudan på besøk der det er dødsstraff for å praktisere homofili.Filmregissør Ibrahim Mursal er også fra Sudan, men fra en mer konservativ bakgrunn. Han bestemmer seg for å starte en samtale med Ahmed, for å forstå. Hvorfor er Ahmed homofil, og hvorfor velger han som første sundaneser å stå frem offentlig? Ibrahim følger også Ahmed i hans prosjekt med å lage en bunad til sin norske statsborgersermoni, denne skal bestå både av norske og sudanesiske element. I Sudan møter de flere homofile som lever i skjul. De møter til slutt Ahmeds mamma som skammer seg over at sønnen er homofil. Vil hun klare å åpne hjertet sitt?

MISS TATI

Musikk, Trinn: VG1-VG3
I eit intervju med Dagsavisen seier Miss Tati: «Fokuset mitt er å gjere gode konsertar. Eg trivst best på scena. Det er der eg er i mitt ess. Energien mellom meg, bandet og publikum er det beste eg veit».Miss Tati skriv sin eigen musikk, og ho hentar inspirasjon frå alle stilartar ho likar - hip-hop, R&B, soul - for å laga si eiga musikalske oppskrift. Musikk er terapien for kvar og ein augneblink i livet. Elevane er inviterte med på Miss Tati si musikalske reise.

PEER GYNT. TEGNESERIEROMAN

Kunstarter i samspill, Trinn: VG1-VG3
Stormannsgal, egoistisk, hyklersk og amoralsk er berre nokre av karakteristikkane av Peer Gynt. Bondeguten og verdsborgaren som er seg sjølv nok sluttar aldri å fascinere nordmenn. No er historia tilgjengeleggjort for ein ny generasjon i ein kritikarrost teikneserieroman.Teikneserieromanen om Peer Gynt er skapt av Geir Moen, som  har jobba som serieskapar og illustratør i 20 år. I denne produksjonen besøkjer han skulen for å fortelje om eigen forfattarskap og om prosessen bak produksjonen av ein teikneserieroman.Moen gjev også ein spanande gjennomgang av stykket Peer Gynt, med eigne illustrasjonar, i tillegg til å snakke om livet til Henrik Ibsen, det politiske og kulturelle klimaet på hans tid, og korleis dette påverka arbeidet med det dramatiske diktet Peer Gynt.

ROGADANS

Kunstarter i samspill, Trinn: VG1-VG3
I Rogadans får elevane oppleva og sjølv vera med på folkedans og folkemusikk frå Rogaland og resten av Noreg. Det heile startar med at fire av dei fremste musikarane og dansarane innan sjangeren gjer ei forrykande danseoppvising på ti minutt.
Etter oppvisinga tar dei elevane med inn i dansen, og dei får læra seg dei grunnleggjande stega i halling, suldalspringar og reinlender.
Sjå vedlegg om fagleg relevans for læreplanen.Rogadans er utvikla i samarbeid med Folkemusikkarkivet for Rogaland.Folkemusikkarkivet for Rogaland held til på Sand i Suldal og er ei avdeling ved Ryfylkemuseet. Arkivet har opptak av song, spel og dans frå heile Rogaland og tek imot grupper etter avtale.Folkemusikkarkivet arrangerer den årlege kurshelga Folkemusikk- og dansehelg i Suldal kvar haust, med kurs i spel, song og dans for deltakarar i alle aldrar og alle nivå. Arkivet har gitt ut læreverket «Bergteken», eit tobindsverk med vokal- og instrumentalstoff frå heile fylket. https://ryfylkemuseet.no/.

SMED FOR EIN DAG

Kulturarv, Trinn: VG1-VG3
Smed for ein dag er eit undervisnings- og opplevingsopplegg tufta på solide kunnskapar i tradisjonshandverk. Elevane får ei kort innføring i smedfaget, og jobbar parvis ved feltessene etterpå. Dei får erfaring med oppfyring, manuell innblåsing av luft, og i tillegg bruk av ulike typar verkty. I prosessen tileignar dei seg materialkunnskap om smijern. Alle elevane får smi si eiga eldrake.
For hundre år sidan var det smie på dei fleste gardar, og alle bygder hadde smeder. Terje Granås er ein av dei som har tileigna seg kunnskap om handverket, og han vidareformidlar tradisjon og teknikkar frå dei gamle bygdesmedane. Han arbeider som smed på heiltid, og har sveinebrev i faget og over 20 års erfaring. Han har også vore smed-stipendiat i tre år ved Norsk Håndverksinstitutt.

Uttrykksform
Åpne filter